These are all the movies and series that Rick has reviewed. Read more at: De Filmrecensent.
Number of movie reviews: 1043 / 1043
Options
A Tale of Two Sisters is geen film die alles hapklaar aan haar kijkers voorschotelt en dat is zonder meer te waarderen. Review
The Untouchables is gewoon een doorsnee speelfilm uit de jaren '80. Niets bijzonders te zien. Review
Is eerst vooral ongemakkelijk en komisch, maar naarmate de bevalling nadert steeds serieuzer. Ook hier niet verrassend of nieuw, maar wél goed uitgevoerd en dat gebeurt lang niet altijd. Review
Sin City bewijst dat special effects absoluut kunnen werken, mits goed uitgevoerd én met een reden. Een unieke film die onverminderd goed blijft. Review
Frankenstein's Army kijk je echter voor één ding: de monstercreaties. De zombots zijn onwijs creatief gemaakt en een tikkeltje verontrustend. Review
De sfeer is duister, somber, koud, modderig en regenachtig. Het eindgevecht valt tegen al ben je blij dat de film vlot tot een einde komt. Niet dat The Northman slecht is, maar wel langdradig en zeker niet altijd even spectaculair. Review
Met Mes kun je wegzetten als pretentieus. Artistiek, kunstzinnig en onconventioneel; bijna conceptueel. Hoewel deels waar, is de film aantrekkelijk en niet afstotend. Review
Outpost is niet claustrofobisch of angstaanjagend, maar zeker voldoende spannend. Eigenlijk is niets af te dingen op Outpost. De film is niet bijzonder maar biedt wel prima vermaak. Review
Ruim 25 jaar later blijft vooral een gedateerde film over zonder unieke eigenschappen, zonder meerwaarde, weinig boeiend en nauwelijks bijzonder - behalve dat het Wes' eerste is, en we weten nu wat uit Bottle Rocket is voortgekomen. Review
Net als State Funeral geldt voor Babi Yar. Context: boeiend, maar voor een selecte groep met interesse in een specifiek deel van de geschiedenis. Review
Er zit veel in Prins, van sommige dingen teveel en andere onvoldoende. Het resultaat is niet supergoed, maar zéker niet slecht. Review
Het resultaat is Eternal Spring: menselijk en zeer indrukwekkend. Het tekenwerk draagt op een zeer krachtige manier bij aan het overbrengen van het verhaal. In comic-stijl 3D-animatie is alles rondom de kaping gereconstrueerd. Een prachtig kunstwerk. Review
Met verzet, bezetter, spionage, overlopen, verraden en chantage is dit een prima thriller waarbij de kijker geboeid kijkt hoe het verhaal zich ontvouwt. Review
Zware kost en een traumatische ervaring. Het slot is even geruststellend als treurig. Review
Een zeer actueel onderwerp gegoten in een prima documentaire. Review
De uithaal naar de Ku Klux Klan, met hun onpraktische witte kappen is hilarisch. Alle actie is bruut, vingervlug en bloederig - een handelsmerk van Tarantino. Review
Het is Christoph Waltz als Hans Landa die diepe indruk maakt. Landa is uiterst sluw; het ene moment vriendelijk charmant, het volgende sadistisch bruut. Zonder Waltz zou Inglourious Basterds een goede film zijn, maar niet zo fantastisch als nu. Review
De tijd dendert ondertussen onverstoorbaar door, zo ook C'mon C'mon in een aaneenschakeling van dialogen. Geschoten in mooi zwart-wit, met een passende soundtrack. Filosofisch met de nodige levensvragen en leermomenten. Review
Alps heeft niets te bieden. Naast een zeer mager verhaal niet eens mooie cinematografie, uitstekend acteerwerk of een ander onderdeel wat positief uitsteekt. Review
In het begin is het zoeken wat de verhaallijn gaat worden en het geheel moet even warmdraaien, maar eenmaal op gang is de opbouw zeer goed. Verwacht sterke wendingen door logische en realistische keuzes; in verhaal én personage-ontwikkeling. Review
Love It Was Not is rijk aan materiaal: foto's, audio opnamen, recente interviews en al wat ouder, historische zwart-wit beelden en een schitterende kijkdoos-achtige collagetechniek. De knipsels hebben een inhoudelijke reden. Review
De film begint grappig en vlot en bevat een bepaalde nonchalante vibe die tot op zeker hoogte goed werkt. De productie is uitstekend, de toon luchtig, de setting aantrekkelijk en het acteerwerk voldoende. Maar dan het verhaal. Review
De tranen, gevoelens en (wan)hoop zijn echt. De film is oprecht en eerlijk, zonder oordeel maakt het kijkers onderdeel van een normaal gesproken gesloten wereld. Review
Simon Rex is Red Rocket en maakt de film. Zijn personage Mikey is grappig, aandoenlijk, aanstekelijk, enthousiast en een dromer. Door zijn positiviteit krijgt hij met gemak iedere filmkijker aan zijn zijde - ondanks zijn soms gewaagde en klungelige keuzes. Review
What is Veboli?
Veboli provides personal movie advice, so you can easily choose the right movie to watch. Learn more
Stay up to date?
Read the Veboli blog
Got a question?
Send us a message
English