Movie reviews of Pascal van Moll

These are all the movies and series that Pascal has reviewed. Read more at: Movie Addicts.

Number of movie reviews: 505 / 505

Options

Sputnik is misschien niet origineel, maar beter goed gejat dan slecht bedacht. In de uitvoering weet deze film namelijk behoorlijk wat pluspunten te scoren met spanningsopbouw, een leuk ontwerp van de alien en een cast welke aan elkaar gewaagd is waardoor je als kijker ook meegaat in het verhaal waarbij de vraag rijst wie nu eigenlijk het grootste monster is. Een aanrader en niet allen voor fans van het genre. Review

8.0

List

Rate

2021-04-07

2021

Het verrassingselement van History of the Occult is het feit dat het allemaal werkt. De sfeer is dat van een echte politieke thriller waarbij bovennatuurlijke zaken de overhand lijken te nemen. De makers spelen daarmee ook met de perceptie van wat de werkelijkheid nu eigenlijk inhoud. Het allerbelangrijkste blijft echter dat deze film gewoon rete spannend moet zijn en dat is ie. Review

8.5

List

Rate

2021-04-07

2021

The Craft Legacy is zo een voorbeeld waarbij de makers te krampachtig niet in herhaling willen vallen en daardoor met een te slap verhaal zijn gekomen waar een talentvolle cast te weinig uit kan halen. Het resultaat is een film die vooral doet verlangen naar het origineel waar nog enig venijn in zat. Review

4.5

List

Rate

2021-04-05

2021

Red Screening is niet wat je noemt origineel, maar wanneer de uitvoering sterk is geeft dat eigenlijk niets. De spanning, sfeer, camerawerk, het acteerwerk en alles wat erbij komt zijn effectief gebruikt met als resultaat een zeer vermakelijke slasher welke dat doet wat ie moet doen. De kijker op het puntje van zijn of haar stoel laten zitten en af en toe laten walgen van wat sterke gore momenten. Review

7.5

List

Rate

2021-04-05

2021

Quentin Dupieux staat zo langzamerhand bekend om in zijn films bizarre elementen of verhaallijnen te gebruiken denk aan Rubber of Deerskin. Met Mandibules draait het verhaal om de Franse Harry en Lloyd (Dumb and Dumber) die een gigantische vlieg vinden en willen temmen. Aangekleed met nog een berg kleurrijke figuren en verrassende wendingen is dit misschien wel de grappigste film van Imagine 2021! Review

8.0

List

Rate

2021-04-02

2021

Slate moet je zeker niet zien als een hoogstaande actiefilm want kan je nog wel teleurgesteld worden en dat zou zonde zijn. Slate heeft namelijk andere dingen te bieden zoals een leuk, avontuurlijk en fantasierijk verhaal en een hoofdrolspeelster welke het sterke middelpunt van dit alles is met al haar onbevangenheid. Slate zorgt bovenal voor ruim anderhalf uur kijkplezier. Review

7.5

List

Rate

2021-03-31

2021

The Night kent niet het meest vernieuwende verhaal. De opbouw, het verloop en het meer dan solide acteerwerk zorgen ervoor dat de paar onlogische wendingen vergeven worden. Hierdoor is The Night zeker aan te raden voor iedereen die houdt van een psychologische horror waarbij het verhaal niet meteen alles prijs geeft. Review

7.0

List

Rate

2021-03-30

2021

Anything for Jackson heeft als opzet een komische horrorfilm te zijn over hoe een opa en oma wat te ver gaan om hun overleden kleinzoon terug te krijgen. Jammer genoeg weten de makers niet volledig goed door te pakken op dit gegeven. Dat neemt niet weg dat dit gewoon een leuke horrorfilm is geworden welke grotendeels gedragen wordt door hoofdrolspelers Julian Richings en Sheila McCarthy. Review

7.0

List

Rate

2021-03-29

2021

VFW

In VFW wordt met een botte bijl gehakt en houdt je daarvan dan is dit de ideale film om op te zetten. Als bonus kun je dan genieten van een groep oude rotten welke nog altijd hun mannetje kunnen staan in een no-nonsense actiefilm. Wat mij betreft mag Joe Begos dit soort films blijven maken want na The Minds Eye begin ik wel fan te worden van zijn werk. Review

7.5

List

Rate

2021-03-28

2021

Pedro Almodovar zijn eerste Engelstalige werk is nog steeds zeer herkenbaar door het kleurgebruik en oog voor detail. Daarbij toont Tilda Swinton dat zij gewoon tot de beste actrices van deze tijd behoort als de radeloze vrouw. Review

9.0

List

Rate

2021-03-25

2021

Kleine drama's spreken mij niet zo vaak aan, maar af en toe zit er een pareltje tussen waardoor ik gegrepen wordt. Babyteeth behoort tot die titels. Doordat de makers de focus op de personages houden en de acteurs zich niet laten verleiden tot melodrama voelt Babyteeth echt aan. Dit zorgt dat ondanks het zware onderwerp de film niet heel zwaar aanvoelt tot het einde welke echt aankomt, maar dat ook bij een drama als dit. Review

8.5

List

Rate

2021-03-20

2021

Zelfs als groot fan van Groundhog Day zul je er niet omheen kunnen Palm Springs is verslavend leuk. Het verhaal geeft een nieuwe draai aan het vastzitten in 1 dag en hoofdrolspelers Samberg en Milioti delen een fantastische chemie die er voor zorgt dat je deze film kan blijven zien. Review

8.5

List

Rate

2021-03-18

2021

Trolls World Tour is wat minder samenhangende en heeft een minder verhaal als zijn voorganger. Maar bijna alle minpunten worden grotendeels goedgemaakt met muziek want dat is er in overdaad in deze film. De schijfjes bieden bovendien 2 versies en genoeg vermakelijke extras welke met name leuk zijn voor de kinderen. Review

7.0

List

Rate

2021-03-15

2021

Coming 2 America is net als het origineel niet voor de meest kritische kijkers, maar voor wie het origineel een warm hart toedraagt en het kan hebben dat dit vervolg een stukje braver is met een groter familie thema en minder maatschappij kritiek. Dan staat staat je een aangename kijkervaring te wachten waarbij de nostalgie factor de meest punten scoort en de oude typetjes voor de beste en meest foute humor zorgen. Review

6.5

List

Rate

2021-03-05

2021

Leuke cast, leuk concept, maar helaas niet volledig goed uitgewerkt. Hierdoor blijft Fatman hangen in de 13 in een dozijn films terwijl er zeker meer in had gezeten. Wat overblijft is een vermakelijke zwarte komedie met wat harde actie richting de finale. Review

6.5

List

Rate

2021-02-20

2021

Caught in the Net is geen licht kost en dat zul je moeten verteren, echter is de boodschap zeker voor ouders noodzakelijk en dat maakt dit een absolute must see. Daarbij zijn de makers zeer voorzichtig en respectvol omgegaan met de stof en de 3 actrices welke zijn gebruikt om het online misbruik in beeld te brengen. Review

8.5

List

Rate

2021-02-20

2021

Archenemy is een alternatieve low budget superheldenfilm welke dankzij de niet al te serieuze benadering en de stijlvolle vormgeving en animatie wel degelijk werkt. Review

7.0

List

Rate

2021-02-17

2021

Herman Finkers speelt de hoofdrol, maar het script komt ook zeer herkenbaar uit zijn pen rollen. Het is echter geen one-man show geworden en juist dat maakt de film zo genietbaar. Zelfs de vreemdste situaties hebben iets herkenbaars en de dialogen zijn scherp en doorspekt met zijn zo herkenbare gortdroge humor. Een echte aanrader voor een onbekommerd avondje film kijken waarbij de boodschap niet verloren gaat. Review

8.0

List

Rate

2021-02-11

2021

Met Alone neemt regisseur John Hyams zijn kijkers serieus door niet teveel met clichés te werken. Sterker nog hij zorgt voor een intellectueel gelijkwaardige strijd tussen de vrouw, welke geen slachtoffer wil zijn, en haar belager. Het slot vliegt ietwat uit de bocht, maar zal sommige ook die voldoening geven na een zeer sterke opbouw. Alone is een aanrader voor iedereen die een goede thriller kan waarderen. Review

7.5

List

Rate

2021-01-24

2021

Christopher Nolan trakteerde het bioscoop publiek op de grootste release tijdens Corona. En hoewel de meningen zoals wel vaker verdeeld zullen zijn valt er niet te ontkennen dat Tenet een enerverende actie thriller is geworden welke meer eist van de kijker dan dat de gemiddelde Bond film dat doet. Review

8.5

List

Rate

2021-01-17

2021

Dave Franco geeft de kijker het gevoel naar een soort driehoeksverhouding te kijken wat nooit goed kan aflopen. Dit is boeiend opgebouwd en looft verkeerd af op een wijze die slechts weinig mensen zullen zien aankomen. Het effect een finale welke bij velen nog wel even door het hoofd zal spoken. Review

7.5

List

Rate

2021-01-11

2021

Taika Waititi nam veel risico met deze film en toont zeker ook zijn vaardigheden echter weet hij niet alles van het script even goed te vertalen naar het witte doek waardoor de film af en toe wat onevenwichtig aanvoelt. Dat doet echter niets af aan het feit dat Jojo Rabbit van begin tot eind een boeiende film is welke regelmatig zorgt voor een lach maar waarbij het absurdisme het drama soms in de weg zit. Review

7.0

List

Rate

2020-12-17

2020

Wij raden deze nieuwe film van Bryan Bertino zeker aan. Het geduld voor de rustige sfeervolle opbouw wordt snel beloond met goed getimede schrikeffecten en wat gore welke zal aankomen bij de kijker die zich in het verhaal heeft laten meeslepen. Review

8.5

List

Rate

2020-12-02

2020

Scoob! is niet zeer hoogstaand of vernieuwend, maar daarvoor keek ik vroeger ook niet naar de serie. Scoob! vermaakt het jonge publiek en zal een feest der herkenning zijn voor de oudere kijkers welke warme herinneringen hebben aan de tijd van de Hanna-Barbera tekenfilmseries. Review

7.0

List

Rate